• O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt

Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Login

Register

Login
HighTech HubHighTech Hub
HighTech HubHighTech Hub
The secret of getting ahead is getting started.
  • O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt
Značaj elektronike u Formuli 1
Lando Norris, McLaren MCL35

Značaj elektronike u Formuli 1

September 30, 2020 Hightech vijesti, ICT kao horizontalna djelatnost No Comments

Šta pruža bolju prednost u Formuli 1 – vještine vozača ili fino podešena mašina? Ova dilema je izbila osamdesetih godina sa povećanjem udijela elektronskih sistema u bolidima Formule 1. Inženjeri se neprestano trude da optimizuju trkačka vozila, usklađujući podešavanja preko 18.000 djelova, uključujući: senzore, elektronsku upravljačku jedinicu (EUJ) i mehaničke djelove.

Strogi propisi FIA-e umnogome ograničavaju tehnologiju, kako bi osigurali da sposobnosti vozača ne izgube na značaju. Mnoga rješenja, poput ABS-a i automatskih mjenjača, su zabranjena u Formuli 1.

Bolidi su se drastično izmijenili tokom proteklih godina. Zahvaljujući telemetriji, inženjeri mogu da prate i poboljšavaju njihove performanse, analizirajući podatke od preko trista senzora sa razlilčitih mjesta u bolidu F1. Moderni bolid Formule 1 je inteligentni, povezani sistem podataka, koji može da se kreće preko 200 km/h. Velika količina podataka se svake sekunde šalje timu, sadržeći opis svega od trošenja guma do temperature motora.

Elektronske upravljačke jedinice i senzori

Bolid ima oko 300 senzora i preko 1,5 km žica, i EUJ nadgleda preko 4000 parametara. Tokom jedne tipične trke, zajedno sa drugim podacima kao što je audio i video analiza, timu ostaje više od jednog terabajta značajnih podataka koji se analiziraju.

Standardna elektronska upravljačka jedinica

Ima tri vrste senzora: upravljački senzori, kao što je senzor papučice gasa; senzori za nadgledanje koji prate stanje bolida, kao što je pritisak hidrauličnog sistema; i instrumentacioni senzori, poput beskontaktnih toplotnih senzora koji prate trenje materijala.

Od 2014. godine, obavezno je korišćenje mjerača za protok fluida. Oni rade pomoću ultrazvuka, što omogućava veoma tačna očitavanja i trenutnu analizu goriva u bolidu. Dva transduktora šalju ultrazvučne impulse jedan drugome, i računaju protok fluida na osnovu vremena koje je bilo potrebno da impulsi stignu do druge strane.

Izvor: eetimes.com

Tags: analizabolideetimeselektronikaF1Formula1ICTpodacisenzoritehnologija
No Comments
Share
0

You also might be interested in

Mapiranje krvotoka ispod kože u visokoj rezoluciji

Mapiranje krvotoka ispod kože u visokoj rezoluciji

Apr 18, 2020

Tehnologija Univerziteta Rajs omogućava ljekarima da nadgledaju perfuziju krvi u[...]

Predstavljanje projekta HighTech ME na MECO konferenciji

Predstavljanje projekta HighTech ME na MECO konferenciji

Aug 20, 2020

Na ovogodišnjoj konferenciji MECO2020, predstavljen je projekat HighTech ME. Konferencija[...]

Jeftine pametne pelene obavještavaju roditelje kada je vrijeme da se promijene

Jeftine pametne pelene obavještavaju roditelje kada je vrijeme da se promijene

Apr 9, 2020

Bežičnim putem obavještavaju njegovatelja da je vrijeme za zamjenu. Pelene[...]

Leave a Reply Cancel Reply

Log In
No apps configured. Please contact your administrator.


Predstavljamo

PROJEKAT VIRAL


PROJEKAT ELEMEND



PROJEKAT S3


MECO’2020 – 9. Mediteranska konferencija o integrisanom računarstvu, Budva 8.-11. jun 2020

 


CPS&IoT’2020 – 8. Međunarodna konferencija o sajber-fizičkim sistemima (CPS) i internetu stvari (IoT), Budva 8.-11. jun 2020.

 


Ljetnja škola sajber-fizičkih sistema (CPS) i interneta stvari (IoT) – Budva 2020


SMART4ALL: Samostalni prilagođeni ciberfizički sistemski eksperimenti za izgradnju kapaciteta u Evropi


Pratite nas na Facebook-u


Vijesti šaljemo i na e-mail adresu. Prijavi se
HighTech

© 2021 · HighTech Me - Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Prev Next