• O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt

Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Login

Register

Login
HighTech HubHighTech Hub
HighTech HubHighTech Hub
The secret of getting ahead is getting started.
  • O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt
AlphaZero oživljava staru vještinu šaha

AlphaZero oživljava staru vještinu šaha

September 15, 2020 Hightech vijesti, ICT kao horizontalna djelatnost No Comments

Šah ima dugu i slavnu istoriju, sa najranijim pronađenim figurama koje datiraju iz drevnog Persijskog sasanidskog carstva, iz 600. godine nove ere.

Igra je doživjela stotine izmjena, uglađivanja i poboljšanja tokom vjekova. Od procijenjenih 2000 varijanti igre, većina je razvijena tek posljednjih godina. Samo jedna verzija, poznata kao Chess960 (koju je osmislio svjetski šampion Bobi Fišer), ima 960 varijanti igre, od kojih svaka preraspodjeljuje standardnu postavku svih figura.

Sve veći broj ljubitelja ove igre je izrazio preneraženost posljednjih godina, kako se igrači sve više oslanjaju na kompjuterizovane šahovske alate za pripremu igre i strategiju. Došlo je i do značajnog opadanja broja partija sa odlučujućim ishodom.

Velemajstor Vladimir Kramnik je nedavno izjavio za Wired: “Za popriličan broj partija na najvišem nivou, polovina – ili čak cijela partija, igra se napamet. Vi čak i ne igrate svoju pripremu, već pripremu svog računara”.

Istraživači Guglovog projekta DeepMind AI su odlučili da urade nešto povodom toga. Pozvali su Kramnika na saradnju kada su razvili AlphaZero, koji je 2017. samostalno naučio da pobjeđuje majstore u: šahu, gou i šogiju.

AlphaZero je dobio devet parametara, koji utiču na ključne tokove igre, i onda je bio prepušten sam sebi da nauči igru i osmisli nove strategije za pobjedu.

“To je sistem koji može da nauči skoro optimalne strategije za svaki set pravila od nule, bez ikakvog ljudskog nadzora – neprestano učeći iz svog iskustva”, navedeno je iz DeepMind-a.

Pošto je AlphaZero učio sve ispočetka, nije, na primjer, znao da može da uzme protivničku figuru. Kako je napredovao, na kraju je rekonstruisao istorijski strategijski razvoj načina igre, za vrijeme koje se mjeri satima, umjesto vjekovima.

Analiziranje strategija koje je otkrio AlphaZero, primjena varijanti i, čak, redizajniranje šahovske table (kao što je učinjeno sa Fišerovim, sve popularnijim, Chess960), doprinosi onome što možemo vidjeti kao ponovno izumljenje vjekovne umjetnosti šaha.

Više možete pročitati ovdje.

Izvor: techxplore.com

Tags: AlphaZeroDeepMindICT kao horizontalna djelatnostigramašinsko učenjepravilašahvještačka inteligencija
No Comments
0
Share

You also might be interested in

Novi algoritam vještačke inteligencije otkriva razne povrede mozga

Novi algoritam vještačke inteligencije otkriva razne povrede mozga

May 19, 2020

Može se koristiti u obimnim istraživanjima, za razvijanje personalizovanijih liječenja[...]

Nvidia gradi najsnažniji superračunar za zdravstvena istraživanja u UK-u

Nvidia gradi najsnažniji superračunar za zdravstvena istraživanja u UK-u

Oct 14, 2020

Nvidia je najavila izgradnju najsnažnijeg superračunara u UK-u, koji će[...]

Novi Alphabetov projekat Mineral rješava pitanje održive proizvodnje hrane

Novi Alphabetov projekat Mineral rješava pitanje održive proizvodnje hrane

Oct 13, 2020

Alphabet-ov X lab, nekadašnje Google-ovo odjeljenje koje je proizvelo autonomni[...]

Leave a Reply Cancel Reply

Log In
No apps configured. Please contact your administrator.


Predstavljamo

PROJEKAT VIRAL


PROJEKAT ELEMEND



PROJEKAT S3


MECO’2020 – 9. Mediteranska konferencija o integrisanom računarstvu, Budva 8.-11. jun 2020

 


CPS&IoT’2020 – 8. Međunarodna konferencija o sajber-fizičkim sistemima (CPS) i internetu stvari (IoT), Budva 8.-11. jun 2020.

 


Ljetnja škola sajber-fizičkih sistema (CPS) i interneta stvari (IoT) – Budva 2020


SMART4ALL: Samostalni prilagođeni ciberfizički sistemski eksperimenti za izgradnju kapaciteta u Evropi


Pratite nas na Facebook-u

counter free

Vijesti šaljemo i na e-mail adresu. Prijavi se
HighTech

© 2021 · HighTech Me - Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Prev Next