U današnje vrijeme, mnoge kompanije koje se bave pravljenjem aviona se fokusiraju na razvoj naredne generacije električnih i hibridnih aviona. Međutim, dizajner iz Varšave, Mičal Bonikovski, osmislio je potencionalno revolucionarni aeronautički projekat, koji bi mogao da suzbije potrebu za tradicionalnim motorima, glomaznim rezervoarima za gorivo, kao i ogromnim baterijama za pogon.
Koncept, nazvan “Eather One”, upotrebljava trenje između vazduha i veliku brzinu aviona kao glavni izvor energije, koji se može reciklirati po potrebi.
Njegov izumitelj ne poriče da ga je inspirisao jedan od Airbus-ovih posljednjih projekata. Konkretno, onaj koji je nazvan “Maveric”, gdje se, u suštini, avion sastoji od konstrukcije iz jednog dijela, sa veoma velikim kapacitetom kabine, i linijom koja nije razdvajala krila od ostatka trupa aviona. Sve zato da se što više povećao udio aerodinamike, i napravio jednoobrazan objekat sa svim svojim djelovima, smanjujući potrebu za energijom koja se koristi da bi održala avion u letu.
Osnovna zamisao je da se proizvodi električna energija tokom kretanja aviona. U stratosferi i troposferi, pri dostizanju velikih brzina, elektricitet se nakuplja po površini letjelice, koji, ako se na pravi način sakupi i upotrijebi, može da puni baterije u toku leta.
Eather One izgleda kao i svaki drugi avion, ali bi bio opremljen triboelektričnim nanogeneratorima, smještenim u krilima, koji bi iskoristili spoljašnju mehaničku energiju – trenje, koje potiče od vibriranja rama aviona i savijanja krila. Nanogeneratori, potom, direktno pretvaraju mehaničku energiju u električnu.
Na ovaj način, Eather One će imati prednost u tome što će moći da sadrži manje baterije, u odnosu na druge projekte na kojima se sada radi. To će uštediti na težini, pružajući, dodatno, poboljšanja u sveukupnim performansama.
Međutim, Bonikovski priznaje da ovakav koncept aviona zahtijeva određeni baterijski pogon kada nema trenja, kao, na primjer, pri polijetanju i slijetanju. Zbog toga, avion će morati da ima i baterije, kako bi i to dvoje mogao da obavi.
Očigledno, to je samo koncept, ideja koju treba ostvariti, ali koja svakako zaslužuje pažnju. Iako je potrebno puno rada da shvatimo da li se može upotrijebiti u neke praktične svrhe, ovo predstavlja novi pristup zadatku smanjenja težine i količine baterija, koji trenutno zadaje muke dizajnerima.
Takođe, koncept predstavlja futurističko rješene za pitanje kako učiniti putovanje avionom efikasnijim i manje zagađujućim.
Izvor: inceptivemind.com
Leave a Reply