Spoj matematike i minecraft-a.
Minecraft je više od popularne video igre, stvorena 2011, koja omogućava igračima da naprave raznovrsne gradivne blokove u 3D proceduralno generisanom svijetu, oslanjajući se na kreativnost igrača.
Sada je naučnik saradnik na EPFL-u, matematičar David Štrut, iskoristio minecraft kako bi razvio video igru, nazvanu matheminecraft, na osnovu Ojlerovih krugova.
U matheminecraftu, igrač mora da pronađe Ojlerov krug na grafiku. Postoje četiri nivoa.
Prvobitno je igra bila osmišljena kao projekat za tim Maths Outreach-a, uz cilj da bude spremna za otvorene dane EPFL-a u septembru 2019. Nakon što je doživjela uspjeh na otvorenim danima, odlučeno je da igra bude dostavljena odjeljenjima tog regiona, kao niz ateljea koje organizuju Maths Outhreach Team i Science Outreach Department (SPS).
Za jedan mjesec, 36 odjeljenja djece uzrasta od 8 do 10 godina se prijavilo za posjetu EPFL-u, i uzeli su učešća u dvočasovnoj priredbi, na kojoj su igrali matheminecraft i vršili razne hemijske eksperimente.
David objašnjava ideju koja stoji iza projekta: “Zamislite grafk: crtež na tabli, koga čine tačke, zvane vrhovi, povezane linijama koje se zovu ivice. Pitanje koje se postavlja u vezi grafika je sljedeće: da li je moguće preći svaku ivicu tačno jednom, preći pored svake tačke bar jednom, i završiti na početnoj ivici?”.
“Prvi matematičar koji je postavio to pitanje je Švajcarac Leonard Ojler, 1736. godine. Ne samo da se zapitao u vezi toga, već je i dao odgovor, pružajući opširni opis o tome koji grafici dopuštaju takvu putanju, a koji ne”.
Kroz ovu igru, naučnici su pokušali da odgovore na pitanje Leonarda Ojlera. U njoj, svaki nivo ima grafik koji dopušta Ojlerov krug. Igra upotrebljava grafike, koji su dovoljno laki, u sljedećem smislu: Ojlerov krug će biti pronađen, ukoliko se igrač pobrine da se ne zaglavi. Ovakvi grafici su prilično laki za rad, što ovu igru čini prikladnom za osnovce.
Uz to, svaka tačka je predstavljena kao uvećani obojeni kružić, a svaka ivica je most. Igri je dodato i uslovljavanje lavom, kako bi se osiguralo da igrač pređe most samo jednom. To ih onesposobljava za ponovni prelazak.
David je još dodao: “U pripremi je još nivoa, i novi ateljei, u organizaciji sa SPS-om, biće održani 2020. i 2021. Dodatno, matheminecraft 2.0 će biti spremna. Biće dodate Ojlerove putanje, gdje će igrač morati da bira početnu tačku kruga. Ovo će otežati igru, čineći je podesnijom za starije osnovce”.
Matheminecraft je sada besplatno dostupna svima na ovoj adresi.
Izvor: techexplorist.com
Leave a Reply