Grafen je već deceniju i po označen kao sledeći važni materijal. Neki su otišli toliko daleko da kažu da se nalazimo na vrhu novog doba kao što su bili bronzano ili čelično doba. Šuška se da je Tesla naporno radio na baterijama s grafenom i da bi to mogla biti baterija od million milja koju je pominjao Musk zajedno sa tim šta će biti u novom Roadsteru. Nažalost, grafen je izuzetno skup i težak za proizvodnju. Nego, nova istraživanja pokazuju da to može biti ne samo lakše nego ikad ranije, već će se čak i praviti od recikliranih materijala.
- Grafen je oblik ugljenika, sličan grafitu ili dijamantu, koji ima bezbroj industrijskih upotreba, uključujući punjive baterije za električna vozila.
- Proizvodnja grafena trenutno je toliko skupa i energetski zahtjevna da ga je gotovo nemoguće iskoristiti za nešto više od jako specijalizovanih, malih proizvoda.
- Nova metoda za stvaranje velikih količina grafena ne samo da snižava cijenu, već koristi reciklirane materijale u procesu.
Grafen je jedan od mnogih oblika, ili alotropa, elementa ugljenika. Ugljenik možebiti bilo šta, počevši od grafita u vašoj olovci do dijamanata u vašem nakitu, zavisno od geometrije strukture atoma. U grafenu, atomi ugljenika su raspoređeni u jednom sloju, u stvari, to je bio prvi dvodimenzionalni materijal ikada otkriven.
To je novi materijal, prvi put izolovan 2004. god., na Univerzitetu u Mančesteru. Istraživači su slučajno otkrili da mogu proizvesti pojedinačne slojeve ugljenika nakon što su nanijeli ljepljivu traku na komad grafita i analizirali šta se odvojilo na traci kada je uklonjena.
Sadašnji način izrade grafena je brži, ali troši daleko više energije i materijala. List bakra se stavlja u peć. Kada se metan, fosilno gorivo, i vodonik, i energetski intenzivan element za izolaciju, ubrizgavaju u peć, grafen se taloži na bakar i metoda sa ljepljivom trakom se ponovo koristi kako bi se izuzeo.
ZAŠTO JE OVO VAŽNO
Grafen bi mogao da uvede revoluciju, ne samo za industriju za proizvodnju baterija, jer se pretpostavlja da se može razviti način pristupačne masovne proizvodnje.
Izvor: ride.tech