• O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt

Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Login

Login
HighTech HubHighTech Hub
HighTech HubHighTech Hub
The secret of getting ahead is getting started.
  • O NAMA
  • Vijesti
  • Hightech Webinar
    • Hightech berza
  • Who is who?
    • Predstavljamo
  • Resursi
    • Pametno zdravlje
    • ICT kao horizontalna djelatnost
    • Pametna poljoprivreda
    • Pametna energetika
    • Tehnologija u turizmu
  • Kontakt
Značaj elektronike u Formuli 1
Lando Norris, McLaren MCL35

Značaj elektronike u Formuli 1

September 30, 2020 Hightech vijesti, ICT kao horizontalna djelatnost No Comments

Šta pruža bolju prednost u Formuli 1 – vještine vozača ili fino podešena mašina? Ova dilema je izbila osamdesetih godina sa povećanjem udijela elektronskih sistema u bolidima Formule 1. Inženjeri se neprestano trude da optimizuju trkačka vozila, usklađujući podešavanja preko 18.000 djelova, uključujući: senzore, elektronsku upravljačku jedinicu (EUJ) i mehaničke djelove.

Strogi propisi FIA-e umnogome ograničavaju tehnologiju, kako bi osigurali da sposobnosti vozača ne izgube na značaju. Mnoga rješenja, poput ABS-a i automatskih mjenjača, su zabranjena u Formuli 1.

Bolidi su se drastično izmijenili tokom proteklih godina. Zahvaljujući telemetriji, inženjeri mogu da prate i poboljšavaju njihove performanse, analizirajući podatke od preko trista senzora sa razlilčitih mjesta u bolidu F1. Moderni bolid Formule 1 je inteligentni, povezani sistem podataka, koji može da se kreće preko 200 km/h. Velika količina podataka se svake sekunde šalje timu, sadržeći opis svega od trošenja guma do temperature motora.

Elektronske upravljačke jedinice i senzori

Bolid ima oko 300 senzora i preko 1,5 km žica, i EUJ nadgleda preko 4000 parametara. Tokom jedne tipične trke, zajedno sa drugim podacima kao što je audio i video analiza, timu ostaje više od jednog terabajta značajnih podataka koji se analiziraju.

Standardna elektronska upravljačka jedinica

Ima tri vrste senzora: upravljački senzori, kao što je senzor papučice gasa; senzori za nadgledanje koji prate stanje bolida, kao što je pritisak hidrauličnog sistema; i instrumentacioni senzori, poput beskontaktnih toplotnih senzora koji prate trenje materijala.

Od 2014. godine, obavezno je korišćenje mjerača za protok fluida. Oni rade pomoću ultrazvuka, što omogućava veoma tačna očitavanja i trenutnu analizu goriva u bolidu. Dva transduktora šalju ultrazvučne impulse jedan drugome, i računaju protok fluida na osnovu vremena koje je bilo potrebno da impulsi stignu do druge strane.

Izvor: eetimes.com

Tags: analizabolideetimeselektronikaF1Formula1ICTpodacisenzoritehnologija
No Comments
Share
0

You also might be interested in

Sistem sa vještačkom inteligencijom može automatski da prepravi zastarjele vikipedijske članke

Sistem sa vještačkom inteligencijom može automatski da prepravi zastarjele vikipedijske članke

Apr 10, 2020

Sistem se može upotrijebiti da poveća skupove podataka, kako bi[...]

Prediktivni dodir: tehnologija za ekrane osjetljive na dodir

Prediktivni dodir: tehnologija za ekrane osjetljive na dodir

Jul 27, 2020

Inženjeri sa Univerziteta Kembridž su, kao dio istraživačke saradnje sa[...]

Kvantni biti mogu da se prenose direktno između mikročipova kvantnog kompjutera

Kvantni biti mogu da se prenose direktno između mikročipova kvantnog kompjutera

Feb 13, 2023

Skalabilnost sistema se traži na različitim hardverskim platformama i neophodna[...]

Leave a Reply Cancel Reply

Log In
No apps configured. Please contact your administrator.

Predstavljamo

MECO: Mediteranean Conference on Embedded Computing


CPS&IoT: Cyber-Physical Systems & Internet of Things


Summer School on CPS&IoT


MECOnet: Mediterranean Excellence in Computing and Ontology


SMART4ALL: Samostalni prilagođeni sajberfizički sistemski eksperimenti za izgradnju kapaciteta u Evropi


PROJEKAT VIRAL: Vitalising ICT Relevance in Agricultural Learning


WiPiEC Journal: Works in Progress in Embedded Computing


Vijesti šaljemo i na e-mail adresu. Prijavi se
HighTech

© 2023 · HighTech Me - Crnogorski portal za visokotehnološko preduzetništvo

Prev Next